Porady prawne - Prawo spadkowe Strona Główna Porady prawne - Prawo spadkowe
Wszystko na temat dziedziczenia. Spadek, testament, dział spadku, zachowek, długi spadkowe, podatek od spadku.

RegulaminRegulamin  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Darowizna a testament/ konflikt rodzinny
Autor Wiadomość
Dorota 
Pixi

Wysłany: 2011-06-29, 22:15   Darowizna a testament/ konflikt rodzinny

Witam.
Mam dosc pilny "problem". W zwiazku z tym, iz jestem laikiem w sprawach spadkowych, prosze o pomoc. Napisze wszystko co wiem w wiadomej mi sprawie i bardzo prosze o dalsze pokierowanie mnie co mam uczynic, jak sie zachowac.
Mam dwoje rodzenstwa. Starsza siostre przysposobiona (osoba dorosla, majaca dwojke dzieci, rozwodka), mlodsza siostre (nieletnia, bezdzietna, niezamezna) oraz ja (osoba dorosla, niezamezna, bezdzietna). Starsza siostra nie mieszka w domu rodzinnym od ponad 10 lat, nie jest juz takze zameldowana. Mieszkanie zamieszkuje ojciec, ja oraz mlodsza siostra. Matka mieszka za granica, bez zamiaru powrotu do kraju. W zwiazku z tym, iz od kilku lat trwa spor o mieszkanie (własnosciowe, z ksiega wieczysta, wspołwlasnosc ojca i matki) mam kilka dosc pilnych pytan.
Matka nie chce miec nic wspolnego z nasza (i przeciez swoja!) rodzina, a wlasciwie glownie z ojcem. Chce mieszkanie jak najszybciej sprzedac, oraz po ewentualnej smierci ojca pozbawic mnie i mlodszej siostry mozliwosci zamieszkiwania w tym domu, a przede wszytskim chce abysmy jak najmniej "dziedziczyły" po zmarlym ojcu.
W zwiazku z zaistniala sytuacja, nadmienie iz ojciec jest osoba w leciwym wieku, bardzo prosze o wyjasnienie kilku kwestii, a mianowicie:

Czy mozliwe jest, aby ojciec poprzez darowizne uczyniona na moja rzecz "przepisał" mi swoja czesc mieszkania?