Porady prawne - Prawo spadkowe Strona Główna Porady prawne - Prawo spadkowe
Wszystko na temat dziedziczenia. Spadek, testament, dział spadku, zachowek, długi spadkowe, podatek od spadku.

RegulaminRegulamin  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pomoc w sprawie zachowku
Autor Wiadomość
dar1245 

Wysłany: 2011-08-01, 19:06   pomoc w sprawie zachowku

witam chciał bym się dowiedzieć o zachowek czy moja żona ma prawo o niego walczyć .w 2000 roku mój teść zapisał gospodarstwo rolne na najmłodszą córkę w tym roku zmarł nie było testamentu czy moja żona ma prawo dochodzić zachowku od siostry nr księgi wieczystej to kw 3090 sąd nowe miasto lubawskie tam jest w zmianka umowa darowizny jestem laikiem z prawa dla tego proszę o pomoc siostra żony była u jakiegoś prawnika który powiedział że nic sie nie należy mam 8 dzieci nie jest nam łatwo.nie wiemy czy się coś należy czytałem coś o 10 letnim przedawnieniu darowizn mój e-mail paczkowskidariusz@wp.pl.pomóżcie dodam że nie było testamentu

Łukasz Obrał 
Administrator
www.prawo-porady.pl

Wysłany: 2011-08-02, 07:42   

Umowy darowizny dokonane na rzecz uprawnionych do zachowku zawsze dolicza się do spadku przy obliczaniu zachowku. Tak jest właśnie w przypadku przedstawionym w poście - teść dokonał darowizny na rzecz swojej córki, która jest uprawniona do zachowku.

Jeżeli przyjąć, że Pana żona nie otrzymała należnego jej zachowku w postaci darowizny od ojca, ani w spadku (ojciec nie pozostawił nic w spadku) to podstawą obliczenia należnego jej zachowku będzie darowizna na rzecz siostry.

Proszę napisać ile ojciec żony miał dzieci (jeżeli któreś zmarło to czy pozostawiło swoje dzieci), czy teść miał żonę w chwili śmierci, czy pozostawił coś w spadku, czy żona otrzymała jakieś darowizny od ojca oraz czy ojciec dokonywał innych darowizn na rzecz innych osób niż najmłodsza córka, a jeśli tak to kiedy i jakie było pokrewieństwo.

dar1245